عهد می بندم که هیچ کسی غیر از خدا و آنچه او می خواهد مرا به خود درگیر نکند...
یادم.1
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
1. به یاد، یادم های مستور و ذریه ی پاکش:http://ghalamemastoor.blogfa.com/
وَه که زن چه دوست داشتنی است.
صالح است و قانت.
حافظات للغیب است.
مراقب است که عملی غیر از صلاح و درستی انجام ندهد.
و امرش جز، اطاعت از اوامر ولیّ ش نباشد.
محافظت و پاسداری کند از آنچه که ظاهر نیست و در غیب است.
ذاکر باشد.
و رسانا و رساننده ی این ذکر.
عقاب را دیده ای؟
در اوج پرواز می کند قله ها را می بیند.
راه ها را می سنجد.
فرود می آید و هر آنچه را دیده است را به عنوان نقشه ی فتح الفتوح قله به همسرش می رساند.
عجب تعبیر ممزوجی است این عقاب و این زن!
مَردِ من!
ولیّ تو قرار است که برای مقابله با دشمنان عملیاتی طراحی کند که تو نقش مهمی را در آن باید ایفا کنی!
حواست باشد که جا نمانی.
مرد زمینه است برای پرواز زنش. قوام دهنده ی شکوفا شدن ملکوتی زن.1
وَه که این زن و این مرد چه دوست داشتنی اند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. سوره مبارکه نساء، آیه34: الرجال قوّامون علی النساء.
برچسبها: بانوی قرآنی
نرمِ نرم که جلو بروی هیچ احدالناسی متوجه تغییراتی که در آنها داری ایجاد می کنی نمی شوند.
الّا کسی که حواسش به جهت و غایتی که برای خود و یارانش در نظر گرفته و طراحی کرده است باشد.
تنها اوست که می تواند این نم نمِ تغییر را تعبیر کند، که آیا رو به سعادت افراد است یا اینکه...
نرمِ نرم که جلو بروی طرفت یک دفعه می بیند که هر آنچه را به عنوان ابزار و سلاح دفاع در چنته داشته را دو دستی تقدیمت کرده.
خودش ندانسته اختیارش را به شما داده است.
نرمِ نرم که جلو بروی بیان،? موعظه حسنه، جدال و حکمت را می بینی که دست در دست هم داده و آرام آرام، باطل را نابود می کند.
نرمِ نرم که جلو بروی متوجه می شوی که لازم است همیشه دست پیش را بگیری و لازم نیست که مدام عکس العملِ عملِ دشمن/طرف مقابلت باشی.
نرمِ نرم که جلو بروی این را فهم می کنی که حمایت و پشتیبانی از نیروی خودت، بسیار تاکتیکی و استراتژیک تر است تا بنا را بگذاری بر حذف طرف مقابلت.
نرمِ نرم که جلو بروی فهم این مطلب ساده می شود که تغییر نگاه اعضای جامعه ات بسیار به ترفندی نرم گونه و در قالب القا نیازمند است تا قالبهای تهاجمی.
نرمِ نرم که جلو بروی خیلی مسائل برایت روشن می شود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
می گویم: قرائت یعنی اینکه وقتی متنی را مورد تلاوت و خوانش خود قرار می دهی،? حالت باید عوض شود. حسّ زندگی ات باید تغییر کند. بعضی کتاب ها تمرین قرائت به
انسان می دهند.
مثل کتاب «جهاد نرم»، جدای از فهم عملیاتی و اضطرار آفرینی که با خود به مخاطبش ارائه می دهد، قرائتش، قاری را دردمند می کند. دردمند اهل بیتعلیهم السلام.
به نظر نردبان، اگر بگویند از این کتاب چه قرائت کردی،?می گوید: قرائت درد.
یا حقّ
برچسبها: قیام قرآنی
اصبغ بن نباته گوید: از على علیه السّلام شنیدم فرمودند: یکى از شما غضب میکند و تا آنجا پیش میرود تا داخل آتش میگردد، اینک هر یک از شما که غضب کردید و با ارحام خود در افتادید خود را به او نزدیک سازید رحم هنگامى که با هم تماس گرفتند (این خاصیت در میان ارحام هست) که آرام میشوند و استقرار پیدا میکنند، رحم به عرش خداوند آویزان هستند و مانند آهن به آن پیوستهاند، ارحام ندا میکنند و میگویند: «بار خدایا با کسانى که با ما ارتباط برقرار میکنند تو هم ارتباط داشته باش، و هر کسى که با ما قطع رابطه میکند تو هم با او قطع رابطه کن.» [1] و این سخن خداوند سبحان است که: «وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلَیْکُمْ رَقِیباً[2]» و هر شخصى آن گاه که دچار خشم شد اگر ایستاده است فورا بنشیند و در روى زمین و لو شود که همین نشستن روى زمین پلیدى شیطان را از بین مىبرد.[3]
[1]بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج70، ص: 265. عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام یَقُولُ إِنَّ أَحَدَکُمْ لَیَغْضَبُ فَمَا یَرْضَى حَتَّى یَدْخُلَ بِهِ النَّارَ فَأَیُّمَا رَجُلٍ مِنْکُمْ غَضِبَ عَلَى ذِی رَحِمِهِ فَلْیَدْنُ مِنْهُ فَإِنَّ الرَّحِمَ إِذَا مَسَّتْهَا الرَّحِمُ اسْتَقَرَّتْ وَ إِنَّهَا مُتَعَلِّقَةٌ بِالْعَرْشِ یَنْتَقِضُهُ انْتِقَاضَ الْحَدِیدِ فَیُنَادِی اللَّهُمَّ صِلْ مَنْ وَصَلَنِی وَ اقْطَعْ مَنْ قَطَعَنِی وَ ذَلِکَ قَوْلُ اللَّهِ فِی کِتَابِهِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلَیْکُمْ رَقِیباً وَ أَیُّمَا رَجُلٍ غَضِبَ وَ هُوَ قَائِمٌ فَلْیَلْزَمِ الْأَرْضَ مِنْ فَوْرِهِ فَإِنَّهُ یُذْهِبُ رِجْزَ الشَّیْطَانِ.
[2] سوره مبارکه نساء، آیه1
[3] ترجمه المیزان، ج4، ص: 234
انسان متّصل آفریده شده است.
هر که از این اتصال استفاده نکند، ضرر کرده است.
چرا که از بخشی از وجودش استفاده نکرده است.
و حتی نمی تواند با آنهایی باشد که وصلند.
خدایا؛
ما را متصل و دست در دست متصلان -از اول تا آخر تاریخ- قرار بده.
خیلی جالب است....
انسان هر کار بخواهد را می تواند انجام دهد.
اگر ندهد در خسر است.
می گفت: مگان مشکی می خام
می گفتم: 206 بدون صندوق پسته ای بهتره
می گفت: اگر مگان نشد، ال90 مشکی اسپورت عالیه
می گفتم: نه من دوستش ندارم.
همینجوری این گفت و شنود ادامه داشت...
گفتم: امیداور به هر چی که می خوای دست پیدا کنی...
تامل عمیقی کرد و گفت: چقدر آرزوهامون کوچیکه!!!
برچسبها: مقاصد قرآنی
انسان به هر آنچه بخواهد دست پیدا می کند.
یا به قسمتی از آن.
وای خداوندا!
انسان چه بخواهد از تو... از خودش ... از ولیّ اش... از رفقایش ... از همه ...
و برای هر یک از آنها.
عرفه امسال را مثل هر سال بر جمع ما مبارک تر گردان.
چه فرقی می کنه که چند نفر باشیم؟
و هر کداممان چه کاری را داریم انجام می دهیم؟
کداممان چه رشته ای می خوانیم؟
چقدر طرح دادیم؟
چند ساعت کلاس برگزار کرده ایم؟
چه کتاب هایی نوشته ایم؟
چقدر رییس بزرگ به هرکداممان توجه می کند؟
چقدر ما مفیدیم؟
چقدر و چقدر و چقدر؟
هان؟
اصحاب کهف هم هیچ کدام از این سوالها برایشان مشخص نبود.. آنچه را که ما هم الان می دانیم از فیلمی ست که رفقایمان ساختند. وگرنه اینها برای آنها هم مهم نبوده است.
اگر بود، که اصحابِ "کهف" نمی شدند!
می شدند یک چیز دیگر، چه می دانم، اصحاب رسانه!!
به هر حال آنچه خودنمایی می کند، جوشش درونی یک عده آدم است که از تشنگی در حال شهادتند.
بچه ها فکرش را بکنید:
سالها بعد، شاید صدها سال، دویست ها سال بعد، عده ای می گویند:
کسانی بودند که در محلی جمع می شدند و دیوانه وار قرآن را و صفحات مبارک آن را ورق می زدند و در هر قالبی آن را ابراز می کردند.
ما که نفهمیدیم اینها چه شان بود و واقعا چه می خواستند.
تنها چیزی که پیداست گرد و غباری ست که سالهای سال از حرکت آنها، فضای عالم را پوشانده است!
همین!
برچسبها: جمعِ قرآنی
ارزش انسان به اون چیزیه که بهش محبت داره...
ــــــــــــــــــــــــــــ
امشب شب زیارت خاصه امام رضا علیه السلام هست.
ما رو دعا کنید به همان اندازه که امشب ویژه است ویژه دعا کنید.