سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صدای گام‌های قهرمان جامعه بگوش می‌رسد. او وظیفه خود میداند هر آ؛نچه از خیر، خوبی، حسن، صدق را در خود یافته است، به تک تک افراد جامعه‌اش اعلام کند.

در این مسیر سختی‌های بسیار دیده است، و مشکلات زیادی به جان خریده است و تنها برای مقصدی بی‌نهایت، استقامت کرده است، همان مقصدی که تک تک گام‌هایش به قصد او بوده و تمامی پیوندها در راستای تحقق آن بوده است  حتی عدم ربط‌ها و گسست پیوندها.(13-7)

هستند کسانی که عده و عُده‌شان می‌تواند مسیر هدایت دیگران را با رهبری او سهل‌تر کنند، اما نمی‌توانند خود را با قهرمان جامه به تن، همراه نمایند، هرگز موفق به نگهداری و اندوختن بر آنچه از توان و نعمت دارند نمی‌شود:

 چگونه چنین کسی می‌تواند قیام توحیدی تو را ببیند (8-17)

کسی که  محو و واله‌ی مقصد و سعی لحظه به لحظه‌ی زندگی‌ات نشود، و مدام در حال محاسبه باشدکه آیا همراهی با تو می ارزد یا داشتن و نگهداری از نعمتها و داشته هایش.( 17-25)

اگر اهل اطعام به مسکین بودند...حرف او را می فهمیدند؛

 اگر اهل نماز و اتصال به مقصد بود، برای سخنش و اوامرش حسابگری نمی کردند به جای اطاعت.

اگر برنامه منظم و غایت‌مندی برای خود داشتند و وجود خود را شناخته بودند، می دیدند مردی از جنس کرامت به پا خواسته تا آنها را به آنچه لایق حقیقت وجودشان است برسانند نه اینکه به او پشت کنند.

اینگونه و با داشتن سیری مشخص ، انسان ها می‌تواند چونان شیر در جامعه حرکت کنند و پهلوانانه نفر به نفر را به خیر و حقیقت نزدیک گردانند.در غیر اینصورت با قائم خیر همراه نمی شوند. و این عدم هماهنگی، جز عدم فهم کلام خدا و جهت دار نشدن زندگی را هیچ بدنبال نخواهد داشت.

ای پیامبر...

ای آنکه عزمت برای رسیدن همه انسان ها به کرامت نفس شان مثال زدنی ست.

و شب و روزت وقف این قصد  است.

و هر که تو را ببیند  از دوست و دشمن؛ این را از سبک زندگی ات متوجه می شود.

ما قصد می کنیم از شیعیان تو باشیم و هر آنچه از نعمت در دستانمان است را برای تو و مقدصد بی نهایتت فدا کنیم.

 

بنفسی، و مالی، و اهلی  و جانی لک الفدا یا رسول  الله

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از سوره مبارکه مدثر



برچسب‌ها: قیام قرآنی

تاریخ : شنبه 94/1/8 | 12:50 عصر | نویسنده : س.ش | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.