سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برباد نرود

حتما دیدید انسان هایی که از فرصت های موجودشان به خوبی استفاده کرده اند.

یک رازی در این عالم نهفته است که قوانینی را با خود به همراه دارد. این قوانین اگر دانسته شود زندگی انسان را با مختصات این عالم، بخوبی هماهنگ می کند.

یکی از این قواعد: جدی گرفتن فرصت ها ست.

اینکه زندگی تشکیل شده از فرصت است بر همه محرز هست.

اما دانستن اینکه فرصت ها  همانند یک چرخه هستند به یک دیگر وصل هستند و یکی دیگری را با خود به همراه می آورد از عجایب این قاعده است.

مثال ساده اش، خواستگاری هایی ست که در خانواده ها واقع می شود. خواستگار  اگر بی دلیل رد نشود و بر مبنای عقل و دین تحلیل شود، صحبت شود، دیده شود بلکه پسندیده شود؛ با خودش درب های دیگری از خواستگار ها را باز می کند که نشان از عملکرد این قاعده درآن است. این گشایش هم برای بانوان محترمه است هم آقایان محترم.

اگر فرد زندگی اش را مملو از این فرصت ها بداند و با تکیه بر استفاده درست و با قاعده از فرصت ها خود را در معرض فرصت های بهتر قراردهد می تواند به خوبی برای خودش و جامعه اش برنامه ریزی یا آینده نگری کند.

موفق بیرون آمدن از سختی ها و آسانی های زندگی، خوب خود را نشان دادن، بدجنسی نکردن در مراودات، تنبلی نکردن در عهد ها و... همه و همه فرصت ساز زندگی انسان است.

باید قدر فرصت ها را دانست.

اما آیا همینطوری قدر دانستن ممکن است؟

نه.

بایستی با رویکر فاتحانه در مسائل زندگی، و سربلند بیرون آمدن از توان هایی که در این راه آکبند نمانده واستفاده شده فرصت ها را غنیمت شمرد.

این است الفبای زندگی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از سوره مبارکه محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سوره مبارکه فتح



برچسب‌ها: تعاریف زندگی قرآنی

تاریخ : شنبه 93/3/31 | 10:25 صبح | نویسنده : س.ش | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.