سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انقلاب کاری که می کند تمیز دادن بین حق و باطل است. ایجاد شفافیتی که این طلوع فجر با خود به همراه دارد یکی از امتیازهایی ست که به خاطر اهمیت بسیار والایش بسیار نیز از قلم می افتد.

اینکه تحلیل اجتماعی بالا رود و مردمانش براحتی بتوانند دور کارهایی را خط قرمز بکشند و بعضا زیر سوال ببرند از برکت دگرگونی هایی ست ایجاد شده است.

اینکه آحاد یک ملت بتوانند دشمن شناسی کنند چه در درون و چه در بیرون همه از اتفاقی ست که در سال ها پیش رقم خورده است.

اینکه استقامت یعنی چه و مستحکم بودن چه تاثیراتی بر معادلات سیاسی و اقتصادی جهانی دارد.

اینکه انسان یا با ابرار است یا با فجار! 

اینکه اجتماعی بتوانند خیر را از شر، حُسن را از قبح، سره را ناسره، و طاغوت را از غیر آن تشخیص دهد همه به واسطه ی تفکری است که توسط ابرار در دوره ای از زمان به مملکتی به نام ایران، دمیدن گرفت.

این برکات به طور ذاتی جاودان است اما از آن به خوبی استفاده نشود سلب نعمت هم از دیگر قواعد این عالم است.

و اگر خوب از آن بهره برده شود برکات همه بُعدی آن بر تک تک افراد آن جامعه نمود پیدا می کند. و خلاف آن چیزی جز سختی و تنگی معیشت و ... ندارد.

قال رسول الله: انَّ سُرعة ائتلافِ القُلوبِ الابرار اذا التَقَوا و ان لَم یُظهِروا التَّوَدُِدَ بِاَلسِنَتِهِم کَسُرعةِ اِختِلاطِ مَاءِ السَّماءِ بِمَاءِ الانهَارِ

وَ اِنَّ بُعدَ ائتلافِ قُلوبِ الفجّارِ اذا التَقَوا و اِن أظهَرو التَّوَدُِدَ بِاَلسِنَتِهِم کَبُعدِ البَهائِمِ مِنَ التَعاطپُفِ و َ اِن طَالَ اعتلافُها علی مِذوَدٍ واحدٍ.

پیامبر فرمودند: براستی که شتاب و سرعت پیوستن دلهای ابرار بهنگام ملاقات، رویارویی و پیوستنشان به یکدیگر- هر چند عاری از هر ابراز علاقه ی ظاهری و زبانی باشد- همچون شتاب و سرعت پیوستن آب باران به آب رودخانه ها است.

و نیز دوری دلهای شکاف ایجاد کنندگان و فجّار - هرچند مهر و محبت را با زبان و به ظاهر بیان کنند- مانند دوری حیوانات از دوستی و محبت است، هر چند علف خوردنشان بر سر یک آخور به طول انجامد.

ـــــــــــــــــــــــــــ

1.تحف العقول، ترجمه ی جفعری، ص352.

 




تاریخ : یکشنبه 91/11/15 | 8:30 عصر | نویسنده : س.ش | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.